Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Arleta Szmigielska
Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:
- organizowanie pracy Centrum,
- reprezentowanie Centrum,
- wykonywanie czynności wynikających z prawa pracy,
- koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań:
a) Działu Organizacyjno - Finansowego,
b) Działu Wsparcia Rodziny, -
sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań:
a) Działu Świadczeń,
b) Działu Wsparcia Oósb z Niepłnosprawnościami i Seniorów, - składanie w imieniu Centrum oświadczeń woli,
- wydawane z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działalności Centrum,
- współpraca z sądami rodzinnymi w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej,
- opiniowanie kandydatów na stanowiska kierowników powiatowych jednostek pomocy społeczne,j zgodnie
z ustawą o pomocy społecznej, - sprawowanie kontroli z upoważnienia Zarządu Powiatu Wrocławskigo nad rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,
- merytoryczny nadzór nad Powiatowym Centrum Usług Społecznych w Kątach Wrocławskich w zakresie realizacji zadań wynikających z ustaw, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2) -3),
- koordynowanie i nadzór nad realizacją strategiczych dokumentów i powiatowych programów tworzonych na rzecz pieczy zastępczej, pomocy społecznej, osób z niepełnosprawnościami oraz przeciwdziałania przemocy domowej,
- nadzór nad funkcjonowaniem Dyżurnego Punktu Konsultacyjnego dla Ofiar Przemocy Domowej,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu Wrocławskiego i Zarządu Powiatu Wrocławskiego dotyczących zakresu działalności Centrum,
- składanie Radzie Powiatu Wrocławskiego oraz Zarządowi Powiatu Wrocławskiego corocznego sprawozdania
z działalności Centrum oraz przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej wraz z zestawieniem potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej, - kompleksowe planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym,
- sporządzanie sprawozdań właściwych dla realizacji zadań Centrum,
- zapewnianie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań,
- wykonywanie innych zadań zleconych zgodnie z kompetencjami Starosty, Zarządu Powiatu Wrocławskiego i Rady Powiatu Wrocławskiego.
Dyrektor Centrum wydaje polecenia służbowe i zarządzenia na podstawie upoważnień zawartych w aktach prawnych oraz
o charakterze instrukcyjnym, porządkujące sprawy organizacyjne Centrum.
W celu właściwej realizacji i koordynacji zadań Dyrektor może powoływać zespoły zadaniowe składające się z pracowników różnych Działów.
Zastępca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Magdalena Kuźnicka
Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- zastępowanie Dyrektora Centrum podczas jego nieobecności,
-
koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań:
a) Działu Świadczeń,
b) Działu Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami i Seniorów, - koordynowanie i nadzór nad realizacją strategicznych dokumentów i powiatowych programów tworzonych na rzecz pomocy społecznej oraz osób z niepełnosprawnościami,
- wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działalności Centrum,
- wykonywanie i nadzór nad realizacją zadań z zakresu spraw pracowniczych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i prowadzenie spraw dotyczących tego obszaru zadań,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu Wrocławskiego i Zarządu Powiatu Wrocławskiego dotyczących zakresu wykonywanych zadań,
- planowanie budżetu i nadzór nad jego realizacją w zakresie właściwym dla realizacji zadań,
- sporządzanie sprawozdań właściwych dla realizacji powierzonych zadań,
- zapewnianie prawidłowego i terminowego realizowania zadań,
- nadzór nad prowadzeniem strony internetowej Centrum oraz Biuletynu Informacji Publicznej,
- wykonywanie innych zadań zleconych zgodnie z kompetencjami Starosty, Zarządu Powiatu Wrocławskiego i Rady Powiatu Wrocławskiego.
Główny Księgowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Ireneusz Suchożebrski
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności :
- Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
a) kierowanie i organizowanie pracy Działu Organizacyjno – Administracyjnego w celu zapewnienia prawidłowej obsługi Centrum,
b) opracowanie planu finansowego jednostki, nadzór nad jego wykonaniem i rozliczeniem,
c) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań, o których mowa w ust. 2,
d) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
e) nadzór nad prowadzonymi postępowaniami z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych,
f) wykonywanie obowiązków określonych przepisami ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych.