Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Arleta Szmigielska

Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

  1. organizowanie pracy Centrum,
  2. reprezentowanie Centrum,
  3. wykonywanie czynności wynikających z prawa pracy,
  4. koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań:
    a) Działu Organizacyjno - Finansowego,
    b) Działu Wsparcia Rodziny,
  5. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań:
     a) Działu Świadczeń,
     b) Działu Wsparcia Oósb z Niepłnosprawnościami i Seniorów,
  6. składanie w imieniu Centrum oświadczeń woli,
  7. wydawane z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działalności Centrum,
  8. współpraca z sądami rodzinnymi w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej,
  9. opiniowanie kandydatów na stanowiska kierowników powiatowych jednostek pomocy społeczne,j zgodnie
    z ustawą o pomocy społecznej,
  10. sprawowanie kontroli z upoważnienia Zarządu Powiatu Wrocławskigo nad rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,
  11. merytoryczny nadzór nad Powiatowym Centrum Usług Społecznych w Kątach Wrocławskich w zakresie realizacji zadań wynikających z ustaw, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2) -3),
  12. koordynowanie i nadzór nad realizacją strategiczych dokumentów i powiatowych programów tworzonych na rzecz pieczy zastępczej, pomocy społecznej, osób z niepełnosprawnościami oraz przeciwdziałania przemocy domowej,
  13. nadzór nad funkcjonowaniem Dyżurnego Punktu Konsultacyjnego dla Ofiar Przemocy Domowej,
  14. przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu Wrocławskiego i Zarządu Powiatu Wrocławskiego dotyczących zakresu działalności Centrum,
  15. składanie Radzie Powiatu Wrocławskiego oraz Zarządowi Powiatu Wrocławskiego corocznego sprawozdania
    z działalności Centrum oraz przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej wraz z zestawieniem potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej,
  16. kompleksowe planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym,
  17. sporządzanie sprawozdań właściwych dla realizacji zadań Centrum,
  18. zapewnianie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań,
  19. wykonywanie innych zadań zleconych zgodnie z kompetencjami Starosty, Zarządu Powiatu Wrocławskiego i Rady Powiatu Wrocławskiego.

Dyrektor Centrum wydaje polecenia służbowe i zarządzenia na podstawie upoważnień zawartych w aktach prawnych oraz
o charakterze instrukcyjnym, porządkujące sprawy organizacyjne Centrum.

W celu właściwej realizacji i koordynacji zadań Dyrektor może powoływać zespoły zadaniowe składające się z pracowników różnych Działów.

 

Zastępca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Magdalena Kuźnicka

Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:

  1. zastępowanie Dyrektora Centrum podczas jego nieobecności,
  2. koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań:
    a) Działu Świadczeń,
    b) Działu Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami i Seniorów,
  3. koordynowanie i nadzór nad realizacją strategicznych dokumentów i powiatowych programów tworzonych na rzecz pomocy społecznej oraz osób z niepełnosprawnościami,
  4. wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działalności Centrum,
  5. wykonywanie i nadzór nad realizacją zadań z zakresu spraw pracowniczych,
  6. współpraca z organizacjami pozarządowymi i prowadzenie spraw dotyczących tego obszaru zadań,
  7. przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu Wrocławskiego i Zarządu Powiatu Wrocławskiego dotyczących zakresu wykonywanych zadań,
  8. planowanie budżetu i nadzór nad jego realizacją w zakresie właściwym dla realizacji zadań,
  9. sporządzanie sprawozdań właściwych dla realizacji powierzonych zadań,
  10. zapewnianie prawidłowego i terminowego realizowania zadań,
  11. nadzór nad prowadzeniem strony internetowej Centrum oraz Biuletynu Informacji Publicznej,
  12. wykonywanie innych zadań zleconych zgodnie z kompetencjami Starosty, Zarządu Powiatu Wrocławskiego i Rady Powiatu Wrocławskiego.

 

Główny Księgowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu – Ireneusz Suchożebrski

Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności :

  1. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

          a) kierowanie i organizowanie pracy Działu Organizacyjno – Administracyjnego w celu zapewnienia prawidłowej obsługi Centrum,

          b) opracowanie planu finansowego jednostki, nadzór nad jego wykonaniem i rozliczeniem,

          c) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań, o których mowa w ust. 2,

          d) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,

          e) nadzór nad prowadzonymi postępowaniami z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych,

          f) wykonywanie obowiązków określonych przepisami ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych.

Metadane

Data publikacji : 19.11.2012
Data modyfikacji : 20.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Magdalena Kuźnicka
Osoba udostępniająca informację:
Anita Olszowy
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Styrenczak

Opcje strony

do góry